contact sitemap copyright

Amartya Sen | Tranzo | Prof. Van der Klink | Academische Werkplaats | Partners

Duurzame Inzetbaarheid
op de strategische agenda van uw organisatie?

Maak kennis met het ‘Werk als Waarde’ model van Prof. J.J.L. van der Klink

download hier de ‘Werk als Waarde’ poster (UKE)

Citaat 3: werkende in zorgsector

Je moet geen last hebben van randvoorwaarden zoals vergaderingen en managers die alleen maar vervelende bijzaken zijn, zoals ik dat zie. {…} Mijn beste dag is als ik thuis ben, ik word niet gestoord, ik kan lekker met de laptop bezig zijn, een muziekje op de achtergrond. Ik werk ook eigenlijk altijd langer als ik thuis werk: ik ben op een gegeven moment in een soort van flow ook.

waarde:
toepassen van kennis en vaardigheden, hier vertaald als: lekker bezig zijn in je werk, bevlogenheid en flow.
werk-omzettingsfactoren:
de mogelijkheid om thuis te werken bevordert het realiseren van flow in het toepassen van kennis en vaardigheden. Tevens geeft de werkende enkele knelpunten op het werk aan.
persoonlijke omzettingsfactoren:
de optimale randvoorwaarden thuis maakt dat de werkende in staat is langer en productiever te werken.

Uw partner in Gezond, Gemotiveerd en Competent Werken

Wij werken aan een gezond, gemotiveerd en competent werkend Nederland. Vanuit onze merken adviseren en ondersteunen we werkgevers en werkenden gedurende hun hele werkzame leven. Zo zijn we van betekenis voor werkenden, organisaties en onze maatschappij.

HumanTotalCare helpt werkgevers zodat zij het beste team kunnen samenstellen en behouden, waardoor zij hun ambities kunnen realiseren. We zorgen ervoor dat medewerkers optimaal aan het werk zijn en blijven. Dat betekent gezond, gemotiveerd en competent aan het werk.

We zijn er voor alle werkenden. We geven ze (meer) regie en ondersteuning zodat zij, gedurende hun hele werkende leven, werk doen dat ze leuk vinden, dat aansluit bij wat ze kunnen en willen, waar ze van betekenis zijn en dat past bij het leven dat ze leiden.

Hoe we dat doen? Door het bieden van inzicht middels onderzoek. We creëren bewustzijn en bepalen de relevantie (vanuit geld, tijd, energie en sociale context), we bieden nieuwe perspectieven en ondersteunen zolang dat nodig is. We bieden daarbij op het juiste moment de juiste actie aan. Zo creëren we stap voor stap een duurzame gedragsverandering.

We doen dat vanuit verschillende merken: ArboNed, HumanCapitalCare, Mensely en Focus. Ieder merk heeft zijn eigen specialisme. Binnen onze merken werken 1.500 medewerkers voor ruim 65.000 werkgevers en 1,5 miljoen werkenden.